גינות גג

גינות גג כשמן כן הן- גינות על גג. אבל לא רק. גם מרפסת גדולה דיה הממוקמת בדירה שאינה דירת גג יכולה להפוך לגינת גג קסומה. בעבר המשמעות של מגורים בבניין מגורים הייתה מקסימום נוף בלי סוף (או אם השכנים נאים בעינייך) ובלי שום התייחסות לשטח הגג והמרפסת כאפשרות לשטח ירוק. כיום, מרפסות רחבות ידיים מאפשרות גם לדיירי בניין מגורים ליהנות מגינה קטנה, חיק הטבע בזעיר אנפין שעושה ירוק בעיניים ומגדיל למעשה, את הבית: אזור אירוח, פינת התרגעות או אפילו גינת תבלינים פעילה.

8 עובדות על גינות גג

  1. גינות גן דורשות את אותו תכנון של עיצוב גינות כמו גינות קרקע. מגבלות המקום מחייבות חשיבה יצירתית לניצול מקסימאלי של השטח.
  2. בגינות גג כמו גם בגינת קרקע, בחירת הצמחייה מושפעת משיקולים כמו תנאי אור (אור וצל בשעות היום השונות) וכיוון הבית.
  3. גם בגינות גג ניתן למקם את מערכת ההשקיה בהתאם למבנה הגג/המרפסת ועיצוב הגינה (כדים, אדניות וכו').
  4. תאורה בגינות גג ניתנת להסתרה בתוך הצמחייה, הספסלים הבנויים כמו גם באלמנטים אחרים.
  5. גינות גג נהנות מתדמית יוקרתית אבל מעניין לציין כי החזקתן חסכונית במים בגלל שתי סיבות: אין דשא והצמחייה נשתלת בכלי קיבול קטנים עם הצמחים בעלי צריכת מים נמוכה.
  6. בגלל העדר קרקע, בגינות גג דווקא ההשקעה הראשונית בתערובות שתילה ובכלי הקיבול כגון: כדים ואדניות היא ההוצאה המשמעותית.
  7. ניתן לעצב גינות גג בסגנונות דומים לגינות קרקע- בהשראה ים תיכונית, ניחוח טוסקני או גן יפני למרגוע ומדיטציה, הכול בהתאם לטעמם של הדיירים. על פי הסגנון יבחרו הצמחייה והאלמנטים הדקורטיביים: פגודה, כד טרקוטה או עששיות.
  8. כאן השמיים הם באמת הגבול. לידיעת הדיירים, גינת תבלינים, פינת ברביקיו לאירוח חברים או פרגולה עם ערסל אפשריים גם בגינות גג. תכנון מקדים כבר אמרנו?

היתרונות הפסיכולוגיים והסביבתיים של גינות גג הן רבות - הן יכולות  להיות מרגיעות מאוד, ולהפחית את השכיחות של מחלות הקשורות במתח. זה גם מועיל לסביבה, במיוחד באזורים עירוניים.

הוספת גינות גג ירוק לבית או הבניין יכול להקטין מים נגר הסערה, להפחית את הסיכונים של שריפות, לעזור להפחית את עלויות החימום והקירור, ומזהמים שליטה של מי גשמים. בנוסף, גינת גג יכול לשפר את איכות אסתטית של בניין. למעשה, בקהילות רבות עכשיו ישתקנות המחייבות אחוז מסוים של בנייה חדשה יש גגות ירוקים. אתה יכול ללמוד את היסודות של עיצוב הגינה ותכנון - שרובם יכולים לחול גם על גינות גג.

קרא עוד: תכנון מפליםתכנון גינות גג